Program lojalnościowy PRODUCT.PL

Programy motywacyjne dla pracowników oraz klientów – co warto o nich wiedzieć?

Programy motywacyjne i lojalnościowe od lat cieszą się ogromną popularnością. Na ich wdrożenie decyduje się coraz więcej firm. Nie może to dziwić, ponieważ ich wprowadzenie przynosi przedsiębiorstwu szereg wymiernych korzyści. W przypadku programów motywacyjnych to większa chęć pracowników do pracy, a tym samym większa wydajność. W przypadku programów lojalnościowych to większa sprzedaż, a tym samym większe zyski. Co dokładnie zatem powinno się wiedzieć o programach motywacyjnych?

Czym są programy motywacyjne?

Program lojalnościowy, czy też program motywacyjny rozumieć można jako rodzaj dodatkowego wynagrodzenia dla pracowników. Jego beneficjentem mogą być wszyscy pracownicy zatrudnieni w firmie bądź wybrana ich część. Ważne jest, aby zasady programu motywacyjnego zawsze dostosowane były do pozycji konkretnych pracowników w firmie. Najważniejszym celem wdrożenia programu motywacyjnego w przedsiębiorstwie jest zwiększenie motywacji pracowników i ich dodatkowe wynagrodzenie za osiągane wyniki. Co ważne, dobrze opracowany i wdrożony program motywacyjny może być również pomocy w rekrutacji nowych pracowników do firmy, zwłaszcza różnego rodzaju specjalistów. Program motywacyjny ma również pozytywny wpływ na wizerunek firmy na rynku.

Dobry program motywacyjny, czyli jaki?

Dobry program motywacyjny powinien przede wszystkim mieć dobrze określony regulamin. Powinien on jasno określać warunki uczestnictwa w programie oraz płynące z tego faktu korzyści. Warunkiem napisania dobrego regulaminu programu motywacyjnego jest wcześniejsze poznanie oczekiwań pracowników. Program motywacyjny musi bowiem odpowiadać ich oczekiwaniom. Istotne jest, aby budując program motywacyjny, zastanowić się dokładnie co stanowić może dla pracowników największy bodziec do działania. Okazać się bowiem może, że nie tylko pieniądze mogą ich motywować do pracy, ale także różnego rodzaju benefity pozapłacowe.

Czym jest program lojalnościowy?

Wiele firm decyduje się także na wdrożenie programu lojalnościowego. Ogólnie rzecz ujmując, można powiedzieć, że jest to pewnego rodzaju program motywujący dla klientów. Celem jego wdrożenia jest zachęcenie klientów do dokonywania zakupu oferowanych przez firmę produktów. Mowa tu choćby o możliwości otrzymania rabatów na kolejne zakupy. Inną formą motywacji dla klientów może być otrzymania gratisu po dokonaniu określonej liczby transakcji. Wszelkie tego typu działania mają na celu wzrost sprzedaży, a tym samym wzrost przychodu firmy.